برای اطلاع از جدید ترین قیمت ها و موجودی به کانال های ما در فضای مجازی بپیوندید✔️

غذای ماهی کپور
mohammad

mohammad

چگونه از غذای پلت استفاده کنیم؟

غذادهی پلیت پلت

هنگامی که می دانید چگونه تغذیه ماهی ساده است. فقط مطمئن شوید که غذای خشکی که استفاده می کنید مناسب گونه های ماهی است، همانطور که در زیر توضیح داده شده است. هنگامی که غذایی را پیدا کردید که به خوبی کار می کرد و به اندازه کافی به ماهی غذا می داد ، بسته به نوع ماهی ، رژیم غذایی خود را با حشرات ، سبزیجات یا سایر غذاهای مغذی تکمیل کنید: غذای بچه ماهی کپور یا به اصطلاح پلیت یا همان پلت حاوی مواد پروتئینی و انرژی زا هست

انتخاب غذای خشک ماهی

درباره گونه های ماهی خود تحقیق کنید. اگر نتوانستید اطلاعات خاصی را برای گونه خود در اینترنت پیدا کنید ، افرادی که در آن ماهی را خریداری کرده اید باید بتوانند به شما کمک کنند. دریابید که ماهی های شما گیاهخوار ، گوشتخوار یا همه چیز خوار هستند و در حالت ایده آل درصد دقیق پروتئین مورد نیاز گونه ماهی در رژیم غذایی خود را مشخص کنید. برخی از گونه های عجیب و غریب نیاز به رژیم های غذایی خاصی دارند ، اما اکثر ماهی ها را می توان با پرک یا پلت های اولیه “غذای ماهی” تغذیه کرد. با این حال ، هنوز با عجله به فروشگاه حیوانات خانگی نروید.

در صورت امکان غذای مخصوص ماهی خود را پیدا کنید. بسیاری از ماهیان آکواریوم با غذای ماهی معمولی تغذیه می شوند ، یا از آنها برای دسته وسیعی مانند “ماهی گرمسیری” استفاده می شود. تا زمانی که این قسمت را با دقت بخوانید ، ماهی شما ممکن است با نوع غذای عمومی مناسب خوب عمل کند. با این حال ، اگر بتوانید غذای ماهی مخصوص گونه ماهی خود یا گروهی از گونه های مرتبط را پیدا کنید ، به احتمال زیاد ماهی شما سالم تر و شادتر خواهد بود. اینها باید به وضوح به عنوان “غذای سیچلاید” ، “غذای بتا” و غیره برچسب گذاری شوند.

  • هنوز هم ایده خوبی است که مراحل دیگر این بخش را بررسی کنید تا قبل از خریدن غذای ماهی یا پلیت مناسب بودن آن را بررسی کنید.

بسته به شکل دهان ماهی ، غذایی(پلت) را انتخاب کنید که شناور ، غرق شده یا به آرامی غرق شود. در صورت لزوم می توانید از یک کارمند فروشگاه آکواریوم راهنمایی بخواهید ، اما غالباً مشاهده رفتار ماهی یا شکل دهان شما کافی است تا بدانید چه نوع غذایی را بخرید. تغذیه کننده های پایین مانند گربه ماهی در ته مخزن وقت می گذرانند و دهانشان به سمت پایین یا پایین به دنبال غذا می گردد. دهان تغذیه میانی دهان مستقیم به جلو دارند و در وسط مخزن غذا را جستجو می کنند. تغذیه‌کننده‌های سطحی دارای دهان وارونه و هنگام تغذیه به سطح می‌پیوندند. اگر مطمئن نیستید ماهی شما از چه نوعی است، کافی است یک غذا(پلیت) را امتحان کنید و ببینید آیا با موفقیت آن را پیدا کرده و می خورند. برخی از ماهی ها ممکن است محدود به یک منطقه نباشند.

  • غذای پولکی شناور است و فقط برای تغذیه کننده های سطحی مناسب است.
  • غلات ، دانه ها یا غذای گلوله ممکن است شناور شوند ، به آرامی غرق شوند یا سریع فرو روند. سعی کنید قبل از خرید اطلاعات بیشتری روی برچسب پیدا کنید.
  • غذای ویفر تا انتها فرو می رود و معمولاً بسیار بزرگتر از آن است که توسط تغذیه کننده های سطحی “سرقت” شود.
  • غذای قرص را می توان به ته مخزن انداخت یا گاهی اوقات به دیوار داخلی آکواریوم چسباند تا غذا را برای تغذیه کنندگان میانی تامین کند.

میزان پروتئین غذای ماهی را بررسی کنید. از نتایج تحقیقات خود برای محدود کردن نوع غذای ماهی برای خرید استفاده کنید. گیاهخواران و همه چیز خواران نیاز به غذای ماهی دارند. که بیشتر از مواد گیاهی مانند اسپیرولینا تهیه شده است. بسته به گونه ها ، غذای ماهی آنها باید از 5 تا 40 درصد پروتئین داشته باشد ، بنابراین در مورد گونه ها به طور کامل تحقیق کنید تا گزینه های خود را محدود کنید. از طرف دیگر ، گوشتخواران بسته به گونه ها به رژیم غذایی بین 45 تا 70 درصد پروتئین نیاز دارند. مطمئن شوید غذای ماهی خریداری شده با نیاز ماهی شما مطابقت دارد.

  • بتاها گوشتخوار و تغذیه کننده سطحی هستند. غذای آنها باید حداقل 45 درصد پروتئین داشته باشد ، شناور باشد و آنقدر کوچک باشد که در دهان بتا قرار گیرد. غذای بتا اغلب به شکل گلوله های کوچک به فروش می رسد.
  • ماهی قرمز همه چیز خوار است و در بزرگسالان 30 درصد پروتئین و یا 45 درصد ماهیان جوان نیاز به پروتئین دارد. هضم پروتئین های گیاهی آبزیان برای آنها آسان است. آنها تغذیه کننده سطحی هستند ، بنابراین پوسته ها انتخاب خوبی هستند.

مطمئن شوید غذای شما آنقدر کوچک است که ماهی شما بخورد. بسیاری از ماهی ها غذای خود را کامل می بلعند ، به این معنی که آنها نمی توانند تکه های بزرگ یا گلوله هایی را که داخل دهان آنها قرار نمی گیرد ، جدا کنند. اگر غذایی که به ماهی خود می دهید دست نخورده است یا بزرگتر از دهان ماهی شما به نظر می رسد ، قبل از تغذیه آن را تکه تکه کرده یا نوع کوچکتری از غذا را پیدا کنید.

به صورت آنلاین به دنبال شرکت های غذایی ماهی باشید. قبل از خرید غذای خشک ماهی ، نام تجاری و نظرات آن را جستجو کنید. احتمالاً شرکت های معتبر که نظرات خوبی از علاقه مندان به آکواریوم دریافت می کنند غذای ماهی با کیفیت بالا تهیه می کنند.

غذای خشک ماهی خود را تغذیه کنید

در بخشهای کوچک تغذیه کنید. در حالی که بسیاری از مردم شنیده اند که ماهی ها در هر وعده غذایی به “کمی” غذای پرک نیاز دارند ، اما خوردن بیش از اندازه آنها می تواند مشکلات گوارشی را برای ماهی ایجاد کند یا مخزن را کثیف و ناسالم کند. از هر نوع غذای خشکی که استفاده می کنید ، فقط به اندازه ماهی که می توانید در عرض 3 تا 5 دقیقه غذا بخورید ، قرار دهید. اگر مقدار زیادی غذا در مخزن قرار دادید ، آن را با یک تور خوب بیرون بیاورید.

  • هشدار: ماهی بتا باید بسیار کمتر از آنچه می تواند در 5 دقیقه بخورد تغذیه شود. دو یا سه گلوله کوچک در هر بتا کافی است.

غذاهای گلوله ای را قبل از تغذیه خیس کنید. از آنجا که بسیاری از ماهیان آکواریوم دارای شکم کوچکی هستند ، گلوله هایی که آب را جذب می کنند و اندازه آنها افزایش می یابد ممکن است باعث مشکلات گوارشی یا نفخ در ماهی شما شوند. گلوله ها را قبل از تغذیه به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید تا قبل از خوردن ماهی منبسط شوند تا در معده ماهی.

یک یا دو بار در روز به ماهی ها غذا دهید. از آنجایی که تغذیه بیش از حد به ماهیان بسیار آسان تر از دادن غذا یا پلیت ی کم به آنها است ، یک وعده غذا(پلیت) در روز ممکن است ایمن تر باشد. با این حال ، اگر مراقب باشید که مقدار کمی غذا به آنها بدهید همانطور که در بالا توضیح داده شد ، می توانید ماهی ها را دو بار در روز تغذیه کنید. برخی از صاحبان آکواریوم این کار را ترجیح می دهند زیرا ماهی ها در طول تغذیه فعال تر و جالب تر می شوند.

به دنبال علائم تغذیه بیش از حد باشید. اگر اثری از مدفوع از ماهی شما آویزان است ، روده آنها ممکن است به دلیل تغذیه بیش از حد یا نوع اشتباه غذا(پلیت) تا حدی مسدود شود. اگر آب به اندازه کافی کثیف شود که نیاز به تعویض آب بیش از یک بار در هفته داشته باشید ، ممکن است به ماهی بیش از حد غذا دهید ، یا ممکن است مخزن بیش از حد شلوغ باشد. مقدار غذا در هر وعده یا تعداد وعده ها در روز را کاهش دهید تا ببینید آیا این مشکل ظرف چند روز برطرف می شود یا خیر. در غیر اینصورت از یک کارمند فروشگاه آکواریوم یا علاقه مندان به پرورش ماهی راهنمایی بخواهید.

غذا را پخش کنید تا همه مقداری از آن را دریافت کنند. حتی در همان گونه ، ماهی بزرگتر یا تهاجمی تر ممکن است غذای کافی برای ماهی های دیگر باقی نگذارد. با تقسیم غذا و افزودن آن به بیش از یک منطقه از مخزن یا پاشیدن آن به طور مساوی در کل سطح آب ، احتمال وقوع این اتفاق را کاهش دهید.

اگر چندین نوع ماهی دارید ، مراقب مشکلات باشید. اگر ماهی در مخزن خود دارید که در مناطق مختلف مخزن یا انواع مختلف غذا تغذیه می کند ، احتمالاً نیاز به خرید بیش از یک غذای ماهی دارید. هنگام شروع تغذیه مخازن گونه های مختلط ، آنها را با غذای(پلیت) جدید شروع کنید. اگر ماهی های سطح تمام غذای در نظر گرفته شده برای ماهی را در قسمت پایین بخورند ، ممکن است نیاز به ترکیب مختلف غذا یا زمان تغذیه داشته باشید. اگر برخی از ماهی های شما در طول روز و برخی دیگر در شب فعال هستند ، تغذیه آنها در دو زمان مختلف ممکن است به اطمینان حاصل شود که هر ماهی به اندازه کافی غذا می خورد.

هنگام تعطیلات ، گزینه های خود را در نظر بگیرید. رها کردن ماهی های بالغ بدون غذا یا پلیت برای چند روز تقریبا همیشه بی خطر است و اگر به صورت آنلاین در مورد ماهی های خود تحقیق کنید ممکن است دریابید که می توانند بدون خطر جدی برای یک یا دو هفته زنده بمانند. برای سفرهای طولانی تر ، یا برای ماهی های جوان با نیازهای غذایی فوری یا همان پلیت فوری ، به راهی نیاز دارید که تا زمانی که رفته اید آنها را تغذیه کنید. یکی از راه حل های زیر را انتخاب کنید:

  • برای توزیع غذا در فواصل منظم از دستگاه پخش کننده خوراک خودکار استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که برای تمام مدتی که دور هستید غذای کافی تهیه می کنید و دستگاه پخش کننده را طوری تنظیم کنید که غذا را یک یا دو بار در روز آزاد کند.
  • قبل از خروج بلوک فیدر یا ژیدر را آزمایش کنید. این بلوک های غذای خشک یا پوشیده از ژل در مخزن رها شده و به آرامی خورده می شوند. با این حال ، بلوک های خشک ممکن است باعث تغییرات شیمیایی خطرناک شوند ، در حالی که گاهی اوقات نوع ژل نادیده گرفته می شود. چند روز قبل از حرکت هر دو نوع را آزمایش کنید تا مطمئن شوید هیچ مشکلی وجود ندارد.
  • از یک دوست یا همسایه بخواهید که هر دو یا سه روز یکبار به آنها غذای تکه ای معمولی خود را بدهد. از آنجا که تغذیه کننده های بی تجربه اغلب غذای(پلیت) زیادی می دهند ، بهتر است هر وعده غذایی را در جعبه قرص یا ظرف دیگری قرار دهید که روز هفته با دقت روی آن مشخص شده است. برای مراقب روشن کنید که تغذیه بیش از حد می تواند ماهی شما را بکشد.

پلیت(پلت) کپور

مکمل غذای خشک برای تشکیل رژیم غذایی کامل

این مکمل ها را از منابع مطمئن تهیه کنید. حشرات ، کرم ها و سایر غذاهای حیوانی با خیال راحت در فروشگاه حیوانات خانگی یا آکواریوم ها تهیه می شوند ، در حالی که مواد گیاهی باید به صورت ارگانیک و دور از خروجی اگزوز کنار جاده پرورش داده شوند. اگر یک متخصص آکواریوم محلی به شما بگوید که جمع آوری حیوانات یا گیاهان در خارج از منزل در منطقه شما ایمن است ، ممکن است توصیه های او را دنبال کنید. در غیر این صورت ، بدانید که جمع آوری این مکمل ها به تنهایی خطر بیماری ، انگل ها یا مواد شیمیایی مضر را به همراه دارد.

جهت خرید غذای ماهی پلت کلیک کنید

از ماهیان گوشتخوار زنده یا یخ زده تغذیه کنید. یک تا سه بار در هفته ، به ماهی های خود حشرات منجمد یا زنده و سایر غذاهای حیوانی به جای تغذیه معمول بدهید. همیشه قبل از انتخاب غذا ، درباره نیازهای ماهیان خود تحقیق کنید یا از یک متخصص بپرسید ، زیرا برخی از غذاها یا همان پلیت هنگام تغذیه با گونه های خاص می توانند بیماری را منتقل کرده یا مشکلات گوارشی ایجاد کنند. غذاهای رایج موجود در فروشگاه های حیوانات خانگی شامل کرم های خون ، کرم های tubifex ، دافنیا و میگوی آب نمک است. مانند هر نوع تغذیه دیگری ، فقط مقدار کمی غذا(پلیت) تهیه کنید. به اندازه کافی برای خوردن در عرض 30 ثانیه ممکن است برای برخی از گونه ها کافی باشد.

  • هشدار: غذاهای خشک شده یخ زده گزینه دیگری است ، اما فقط باید گاهی اوقات به دلیل مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا مقادیر زیادی از آن در برخی گونه ها مانند بتاها ایجاد می شود.
  • از کرمهای زنده tubifex ، حتی آنهایی که در فروشگاه حیوانات خانگی فروخته می شوند و در مزارع پرورش ماهی پرورش داده می شوند ، اجتناب کنید. شناخته شده است که باعث ایجاد بیماری در بسیاری از گونه ها می شوند ، اگرچه انواع منجمد معمولاً بی خطر هستند.

بیشتر سبزیجات ماهی یا جلبک را تغذیه کنید. اگر رژیم غذایی آنها را با مواد گیاهی گاه به گاه تکمیل کنید ، گیاه خواران و همه چیزخواران احتمالاً سالم تر و رنگارنگ تر خواهند بود و حتی بسیاری از گونه های گوشتخوار می توانند گیاهان را برای مواد مغذی مفید بخورند. مثل همیشه ، قبل از دادن غذای جدید به ماهیان خود به صورت آنلاین تحقیق کنید. می توانید یک تکه سبزی را داخل مخزن با گیره سبزی چسبانده ، یا آن را به قطعات کوچک برش دهید تا به ماهی های خود تغذیه کنید. مطمئن شوید که سبزیجات نخورده را ظرف 48 ساعت بردارید ، در غیر این صورت در مخزن شما شروع به پوسیدگی می کند.

  • هویج ، کدو سبز ، خیار ، هویج ، کاهو و نخود فرنگی تنها تعدادی از سبزیجاتی هستند که ماهی شما می تواند از آنها لذت ببرد. هر چند روز یکبار یا طبق توصیه گونه خود تغذیه کنید.
  • استفاده از پودر اسپیرولینا ، اینفوزوریا ، جلبک یا سایر مواد گیاهی که در مغازه های آکواریوم فروخته می شود ، گزینه دیگری است و برای ماهیان خردسال و خردسال که برای خوردن تکه های سبزیجات بسیار کوچک هستند ، ضروری است. تا زمانی که سطح یا دیواره مخزن با جلبک رشد نکرده باشد ، می توانید آن را طبق دستورالعمل یک یا دو بار در روز اضافه کنید.

برای سلامت بیشتر ماهی های خود را از انواع این مکمل ها تغذیه کنید. حیوانات یا سبزیجات مختلف ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مختلف را تأمین می کنند. دو یا سه نوع حیوان یا گوشت (برای ماهیان گوشتخوار) یا سبزیجات (برای ماهی های دیگر) را جایگزین کنید تا شانس بیشتری برای تامین تمام الزامات مورد نیاز برای ماهی سالم داشته باشید.

در صورت مشاهده مشکلات ، ویتامین ها یا مواد معدنی را مستقیماً تأمین کنید. اگر رنگهای روشن ماهی شما کم رنگ شود ، کمتر فعال می شود یا علائم دیگری از سلامت نامناسب را مشاهده می کنید ، ماهی شما ممکن است فاقد برخی مواد مغذی باشد. بهتر است از مشاوره متخصصان برای کسب ایده بهتر در مورد ویتامین یا مواد معدنی ماهی مورد نیاز خود استفاده کنید یا مشکلات دیگر را شناسایی کنید. ماهی ها ممکن است در مواقع استرس ، مانند زمانی که ماهی های جدیدی به مخزن وارد می شوند ، به این مکمل ها نیاز داشته باشند.

  • اگر خودتان غذای زنده تهیه می کنید یا غذای زنده از مغازه های حیوانات خانگی خریداری می کنید ، می توانید به آنها مکمل های معدنی یا ویتامین بدهید که توسط ماهی های شکارچی هضم می شوند. این تکنیک “بارگیری روده” نامیده می شود.

جهت خرید غذای ماهی پلیت کلیک کنید

برای پرورش ماهی تازه متولد شده از مشاوره خاصی استفاده کنید. ماهی های تازه متولد شده یا ماهی سرخ شده. اغلب برای خوردن غذای معمولی ماهی بسیار کوچک هستند. از آنجا که نیازهای غذایی آنها اغلب متفاوت از ماهیان بالغ است و ممکن است هر چند ساعت یکبار به تغذیه نیاز داشته باشند ، ضروری است که بر اساس گونه های مختلف از آنها مشاوره بگیرید. اطلاعات آنلاین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ماهی سرخ کرده شما بهترین شانس برای زنده ماندن را دارد.

برای اطلاعات بیشتر به ویکیهو مراجعه کنید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه

    به مجموعه ماهیگیران خوش آمدید🐟

    برای دریافت قیمت بروز تمامی محصولات و همچنین موجودی استخر ها و محصولات لطفا ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.